Nieuwe woonzorglocatie van ZZGzorggroep in Nijmegen-Noord
Natascha Donker is locatiemanager bij Aaron, een nieuwe woonzorglocatie van ZZGzorggroep
in Nijmegen-Noord. “Hier wonen kwetsbare ouderen die zorg en ondersteuning nodig hebben. Het gaat om vier etages waar elk negen mensen wonen. Ieder appartement heeft zijn woonkamer, slaapkamer en keuken met eigen inrichting. Samen delen bewoners een buurtkamer met keuken waar met en voor bewoners wordt gekookt. Het gebouw heet Aaron, vernoemd naar Julian Aaron Cook, de commandant die op 20 september 1944 de Waaloversteek leidde.
Ik werk al jaren in de zorg en weet dat de persoonlijke aandacht heel belangrijk is. Zowel in de zorg voor mensen als ook in de spullen die je gebruikt. Dat kleur en vorm van servies ook invloed hebben op de kwaliteit van leven. Ik had op een eerdere plek al gewerkt met AKB en was toen heel tevreden over hun werkwijze. Toen we deze locatie gingen opzetten, wist ik dus dat ik hen wilde inschakelen. De teams hebben zelf het servies en bestek voor de etage gekozen. Met een budget in de hand mochten ze hier eigen keuzes in maken: wat is er allemaal, wat vinden we prettig en fijn en leuk om te gebruiken? Dat leverde dus ook heel verschillende resultaten op. De ene etage heeft gebloemd servies, de andere hebben veel gemixte kleuren. En dan hebben we voor de koffiecorners ook weer andere glazen en kopjes. Heel anders dan in de huiskamers, zodat je een beetje kunt volgen waar alles blijft.
Ik ben opnieuw super tevreden over AKB. Ze zijn niet de goedkoopste maar leveren echt mooie producten. Heel huiselijk ook waar we veel waarde aan hechten voor onze bewoners en het plezier in het werk voor medewerkers. We zijn nu een jaar verder en er is geen enkele mok waar stukken vanaf zijn of scheurtjes - terwijl er toch door de snelheid van werken soms wat ruwer mee om wordt gegaan. Ik maak om die reden dan liever de keuze om wat meer voor kwaliteit te betalen. Dit is een goede zet geweest. Waar de teams tevreden over zijn is de service: op een aantal stuks bestek ontstonden bruine
vlekjes, mogelijk door de vaatwasser. AKB heeft toen netjes vervangend bestek gestuurd en hetzelfde met een bord dat krassen had. Daar wordt dus nooit moeilijk over gedaan. Het contact met onze contactpersoon Carlo Vermeulen liep prima en vlot. Hij heeft meestal aan een half woord genoeg en brengt ook ervaring met zich mee. En daarmee heldere uitleg en voorstellen.”